Niet tevreden met uw bestelling?
Als u om wat voor reden dan ook niet tevreden bent met uw bestelling, neem dan contact met ons op. Bij Nivela streven we ernaar dat onze klanten 100% tevreden zijn met het product dat ze van onze leveranciers hebben gekocht. Als je problemen hebt met de verzending of het product en gefrustreerd bent, neem dan contact met ons op en ons team zal je direct helpen.
Hoe kan ik mijn bestelling geheel of gedeeltelijk retourneren?
Als je besluit je producten binnen de annuleringsperiode van 14 dagen aan ons te retourneren, betalen we het volledige bedrag van je bestelling binnen 5 werkdagen na ontvangst van het product terug. Helaas kunnen we de kosten voor het terugsturen van het product niet vergoed
Volg de onderstaande stappen om je product te retourneren:
1. stuur een e-mail naar info@nivela.nl en laat ons weten dat je je bestelling of een deel ervan wilt retourneren.
2. wacht op een reactie van onze klantenservice of we de retourzending kunnen accepteren. Je ontvangt daar ook het retourformulier.
3. als we je retour kunnen accepteren, volg dan onderstaande stappen. 4. verpak het geretourneerde product netjes en veilig, bij voorkeur in de originele verpakking.
5. stuur het pakket naar het retouradres dat je van onze klantenservice hebt ontvangen en stuur de track & trace code naar onze klantenservice.
6. zodra je pakket is aangekomen en gecontroleerd, betalen we je de kosten van de geretourneerde producten terug via de betaalmethode waarmee je de producten hebt betaald.
Producten die aan een of meer van de volgende voorwaarden voldoen, kunnen helaas niet worden geretourneerd:
- Verzegelde producten. Als de verzegeling is verbroken, kunnen deze producten niet worden geretourneerd.
- Producten die door de ondernemer zijn vervaardigd volgens specificaties van de consument (opdrachtwerk); die duidelijk persoonlijk van aard zijn; die door hun aard niet kunnen worden geretourneerd.
- Producten in de categorieën “Beauty”, “Kinderen & Baby” en “Sport” kunnen niet geretourneerd worden in verband met COVID-19 hygiënemaatregelen. Dit is echter wel mogelijk als het product nog in de originele verpakking zit.
Beschadigde producten bij aankomst
Wat jammer! Helaas kan het gebeuren dat je product beschadigd raakt tijdens het transport. Als je een beschadigd of verkeerd product hebt ontvangen, neem dan binnen 30 dagen na ontvangst van het product contact met ons op. Daarna vervalt helaas de retourtermijn.
Stuur ons voor de snelste oplossing een e-mail met een foto waarop het beschadigde deel van het artikel te zien is. Foto's kunnen het beste genomen worden op een vlakke ondergrond waar het label en het defect duidelijk zichtbaar zijn. We zullen deze informatie gebruiken om je te helpen met je bestelling en om fouten in de toekomst te voorkomen.
In het geval van defecte artikelen sturen we de eerste keer altijd gratis een nieuw pakket en kunnen we helaas geen geld teruggeven. Heb je de tweede keer een fout gemaakt? Dan betalen we het volledige aankoopbedrag terug.
Als je vragen hebt over producten die bij aankomst beschadigd zijn, kun je contact met ons opnemen via Info@nivela.nl.
Productstoringen of defecten na gebruik
Hoe vervelend! Helaas kan het gebeuren dat er na verloop van tijd een productiefout optreedt. Dit moet een echt defect zijn. Dit betekent dat het onderdeel kapot is en niet meer voldoet aan de door de fabrikant gespecificeerde norm. Slijtageonderdelen zijn uitgesloten van productiefouten of defecten. Slijtageonderdelen zijn onder andere
- aandrijfriemen
- accu's
- Remblokken en -schijven, remtrommels
- Kettingen, gloeilampen, ontstekingsdoppen, banden en binnenbanden
- Bewegende onderdelen in de breedste zin van het woord
Als je vragen hebt over productiefouten of defecten na gebruik, neem dan contact op met info@nivela.nl
Veelgestelde vragen over ons retourbeleid
Als je twijfelt, vind je hier een aantal veelgestelde vragen over ons retourbeleid:
Hoe lang is de retourtermijn?
Je kunt een product binnen 30 dagen na ontvangst van je bestelling retourneren.
Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terug heb?
Zodra we de producten hebben ontvangen, geïnspecteerd en bevestigd dat ze niet geopend zijn, wordt het volledige bedrag teruggestort op de oorspronkelijke betaalwijze. Alle klanten moeten contact met ons opnemen zodra het pakket is geretourneerd en ons de trackinggegevens geven zodat we de restitutie kunnen verwerken. Houd er rekening mee dat de meeste financiële instellingen gemiddeld 5-7 werkdagen nodig hebben om de restitutie te verwerken.
Waarom kunnen schoonheids- en gezondheidsproducten niet worden geretourneerd?
Hieronder vind je een lijst met hygiëneproducten die niet geretourneerd en terugbetaald kunnen worden (de lijst is niet uitputtend): Ondergoed, bikini's, make-up, haarstylingproducten, schoonheidsproducten, enz. Wij nemen hygiëne en openbare veiligheid serieus en weigeren de teruggave van schoonheids- en gezondheidsproducten om de veiligheid van onze klanten te garanderen. Hierin staan we niet alleen. Andere leveranciers van schoonheids- en gezondheidsproducten weigeren ook retourzendingen om dezelfde redenen. Je kunt het product echter wel retourneren als het nog in de originele verpakking zit.
In het algemeen kunnen producten niet worden geretourneerd als een van de volgende voorwaarden van toepassing is:
- De koper heeft de geleverde producten zelf gerepareerd en/of aangepast of door derden laten repareren en/of aanpassen;
- de geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig of in strijd met de aanwijzingen van de tussenpersoon en/of op de verpakking zijn behandeld
- het gebrek geheel of gedeeltelijk het gevolg is van overheidsvoorschriften of uit te vaardigen voorschriften inzake de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen;
- Hygiëneproducten kunnen niet worden geretourneerd en niet worden terugbetaald, althans niet onder de huidige COVID-19-maatregelen. Je kunt het product echter wel retourneren als het nog in de originele verpakking zit.
Moet ik de verzendkosten voor het retourneren betalen?
Ja, alle klanten zijn verantwoordelijk voor de retourverzendkosten. We raden je aan je retourzending met Track & Trace te versturen, omdat we geen verantwoordelijkheid kunnen nemen voor zoekgeraakte retourzendingen.
Kan ik mijn product terugsturen zonder contact met jullie op te nemen?
Nee. Je moet contact met ons opnemen voordat je het product terugstuurt, omdat het retouradres kan afwijken van het adres waar je bestelling oorspronkelijk vandaan kwam.
Hoe kan ik contact met u opnemen?
Je kunt per e-mail contact met ons opnemen via info@nivela.nl - Het Nivela team werkt zeven dagen per week.
Mijn bestelling is beschadigd, wat moet ik doen?
Om een zo snel mogelijke oplossing te vinden, kun je het beste een foto bijvoegen waarop de slechte kwaliteit of het beschadigde deel van het artikel te zien is. De foto's kun je het beste maken op een vlakke ondergrond waar het label en het defect duidelijk zichtbaar zijn. We zullen deze informatie gebruiken om je te helpen met je bestelling en om fouten in de toekomst te voorkomen.
Als je een beschadigd of onjuist product hebt ontvangen, neem dan binnen 14 dagen na ontvangst van het product contact met ons op. Daarna vervalt helaas de retourtermijn.